Ajatuksia viestinnästä - ja vähän muustakin

Hei! Olen Heli, aikuiskasvatuksen ja viestinnän monitoiminainen. Koulutukseltani olen KM (aikuiskasvatus), YTM (viestintä ja mediakulttuuri) ja EO. Kirjoitan blogiini ajankohtaisista ammatillisista asioista. Teen myös kirja-arvioita. Kuvitan tekstini pääosin itse ottamillani valokuvilla. Tervetuloa lukemaan ja kommentoimaan ajatuksiani.

Julkaistuja tekstejäni muualla

Oma blogi on harrasteeni. Kirjoitan mielelläni myös muille, ehkä sinullekin. Ole rohkeasti yhteydessä, niin kerron sinunkin tarinasi. Yhteydenotot sähköpostitse: antilaheli@gmail.com

Vieraskynä-tekstit:

*Seutukaupunkiosaajat-blogi Mitäs jos katsottaisiin hetki amisreformia ja koronaa positiivisen kautta?

*Seutukaupunkiosaajat-blogi Joustavia koulutuspolkuja Keuruulta

* BadgeFinland.fi OHO! – saavutettavampaa korkeakoulua etsimässä

* TAMK Journal Case Hyytiälä: Innovaatio oppimismenetelmänä

* TAMK Journal Minna Seppälä ja Heli Antila: Tahtoa on, mutta ei aikaa opetella ja omaksua

* TAMK Journal Matleena Laakso, Minna Seppälä ja Heli Antila: Tekniikka haastaa ja koettelee, mutta digitaalisten oppimisympäristöjen mahdollisuudet tunnistetaan

*ADHD 3/19 Marko Jääskeläinen & Heli Antila: Oho! on yhtä kuin osallisuutta ja hyvinvointia: eikä mikään vahinko

* TAMK-konferenssijulkaisu 2018 Maija Joensuu & Heli Antila: Saavutettava korkeakoulupedagogiikka

* Tamk.nyt Yhteistyössä on paljon potentiaalia

Kirja-arviot:

* Aikuiskasvatus: Organisaation kolmiyhteys

Onnismaa, Jussi. 2021. Organisaation aika, muisti ja etiikka. Basam Books. 220 sivua.

* Aikuiskasvatus: Tarinallisuus taipuu tiedetekstiinkin

Virtanen, Mikko t:, Hiidenmaa, Pirjo & Nummi, Jyrki (toim.). 2020. Kertomuksen keinoin. Tarinallisuus mediassa ja tietokirjallisuudessa. Gaudeamus.

Suora linkki artikkeliin

* Aikuiskasvatus: Populismin syvintä olemusta etsimässä

Herkman, Juha. 2019. Populismin aika. Vastapaino.

Suora linkki artikkeliin

* Aikuiskasvatus: Vuorovaikutuksesta tuoreesti ja käytännönläheisesti

Klemola, Ulla ja Talvio, Markus. 2017. Toimiva vuorovaikutus. PS-Kustannus.

Suora linkki artikkeliin

Tarinankerronta (tilatut ura- ja opiskelutarinat):

Lyömäsoittaja Teo de la Cruz tähtää orkesteriin ja opetustyöhön

TAMKin musiikkiteatterikoulutus on opiskelijoiden suuressa suosiossa

Ohjaustarve ja oppimisen tuki korostuvat oppivelvollisuuden laajentuessa

Pohjalaisakkojen tiimi jatkaa yhteistyötä opo-opintojen jälkeenkin

Olenko hakukelpoinen ammatilliseen opettajankoulutukseen?

Erkkaopen opinnoista on hyötyä myös aineenopettajille

Opokoulutus toi rohkeutta pysähtyä ja antaa aikaa opiskelijalle

Kansainvälinen operyhmä – kielikylpyä ja monikulttuurista opettajuuden kehittymistä

International Teacher Group

Jokainen ammatillinen opettaja tarvitsee erkkaopen silmälasit ja saappaat

Opeopintojen paras anti: verkostoitumista, digiä, erkkaa ja oman opetuksen kehittymistä

Opehaku on meneillään – mikä askarruttaa?

Erityisopettajaopinnoista tukea omalle työlle

Mari Muurimäki etsi haluamansa harjoittelupaikan, josta tuli hänelle myöhemmin työpaikka

Opettajan ammatti on murroksessa  ammatilliset opettajankoulutukset kiinnostavat silti

Marjut opiskeli opoksi käymättä kertaakaan kampuksella

Myönteinen ajattelu, toivo ja erilaisten näkemysten ymmärtäminen ensiaskeleita ympäristöajattelussa

Etäopetus – miten opettajien opettajat sen kokevat

Ammatillisten opettajaopiskelijoiden kokemuksia Yrityskylän opetus- ja ohjaamisharjoittelusta

Turvallisuuskoulutuksille hyvää palautetta opiskelijoilta

”Sain opettajan työstä hyvän kokonaiskuvan” Outi Moilanen teki opeopintojen kehittämistyön ja osan harjoittelusta hankkeessa

Erityisopettajat ja opinto-ohjaajat ovat mahdollistajia, tukijoita ja verkosto-osaajia

Täydennyskoulutusta ja kehittämishankkeita myös lukio-opetuksen kehittämiseen

Luottamus, tukeminen ja minäpystyvyyden vahvistaminen tärkeää opettajan työssä

Hankeviestintä:

Haluatko minut vieraskynäkirjoittajaksi tai kolumnistiksi?

Ole rohkeasti yhteydessä: antilaheli@gmail.com

%d bloggaajaa tykkää tästä: