Blogi on äärimmäisen kiinnostava tiedottamisen väline.
Entisenä printtitoimittajana pidän siitä, että jutun merkkimäärät, ilmestymispäivämäärät ja palstamillimetrit ovat blogissa historiaa.
Voin kirjoittaa niin paljon kuin haluan, niin usein (tai harvoin) kuin haluan, lyhesti tai pitkään, kuvien kera tai ilman.
Päätoimittajavastuukin on yksin minun.
***
Olen odotellut jo useamman vuoden yritysblogien esiinnousua. Mikäpä voisi olla blogia kiehtovampi väline yrittäjälle: mahdollisuus julkaista tekstiä, kuvaa ja videota ilmaiseksi niin paljon kuin sielu sietää.
Täällä älypuhelimien luvatussa maassa tuo kaikki onnistuisi teknisten edellytysten puolesta kohtuullisen laadukkaasti yhdessä silmänräpäyksessä.
Sisällöntuotannossa toki on omat haasteensa.
Mutta silti?
Miksi jättää edes yrittämättä operointi julkisella areenalla, jossa lukijoita on miljoonittain. Entisenä yrittäjänä tiedän kyllä, että julkisuudesta on hyötyä liiketoiminnalle. Ja aktivoitunut liiketoiminta puolestaan mahdollistaa vaikkapa erikoisjuustojen käytön voileivän päällä – tai sitten pitkin kesäloman.
Ihan miten kukin haluaa.
Blogi on mahdollisuuksien valtameri. Kuva: Heli Antila.